onsdag 15 november 2017

Gruppens förväntningar på kursen

Av den här kursen, den lärande eleven, förväntar vi oss att få ett bredare perspektiv på varför barn formats som de gjort, på grund av deras olika uppväxtvillkor. Få en djupare förståelse för deras olika lärande, och svårigheter som kan uppstå. Vi förväntar oss att byta perspektiv i skolan från elevperspektiv till lärarperspektiv. Sist men inte minst i förväntar oss att få ett utvecklat och bättre akademiskt språk och förståelse för fler begrepp.

7 kommentarer:

  1. Intressanta förväntningar! Jag håller verkligen med om att barns uppväxtvillkor formar dem som människor och det är viktigt att ta hänsyn till det som lärare. Det kan ibland vara svårt som lärare att tyda hur eleverna verkligen mår, deras tankar och vissa lärandesvårigheter, därför håller jag med om att djupare kunskap om detta kan vara mycket givande! Att byta perspektiv från elev till lärare kommer nog innebära en del utmaningar, men det blir nog väldigt spännande längs vägen!

    SvaraRadera
  2. Håller med er! Att få djupare förståelse i barns olika uppväxtvillkor och hur det kan påverka elevens lärande på olika sätt är väldigt intressant.

    SvaraRadera
  3. Intressant om hur barns uppväxtvillkor påverkar deras lärande, det har jag inte reflekterat över att vi faktiskt ska gå igenom i kursen. Håller med er om att det ska bli spännande att byta perspektiv från elev till lärare!

    SvaraRadera
  4. Bra inlägg, ska bli spännande att byta perspektiv till en lärare och förhoppningsvis kommer vi känna oss mer som lärare efter denna kurs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja men vi hoppas att detta ska ge oss mer kött på benen och få flera perspektiv på både lärande och inom skolan.

      Radera
  5. Intressant, jag kommer att följa bloggen med stor spänning under kursens gång!

    SvaraRadera
  6. Bra inlägg, väldigt intressanta förväntningar och jag håller med er! Jag ser också fram emot att byta perspektiv från ett elevperspektiv till lärarperspektiv, det ska bli spännande!

    SvaraRadera

De fem bästa sätten att inte se till elevernas bästa

1. Att man inte tar hänsyn till elever i behov av särskilt stöd  Både elever med begåvningshandikapp, funktionsnedsättningar, läs-och skri...